خبرنامه پرسه زنی در بازار
Prowling The Markets newsletter(Audio)
اپیزود هفتم: بافت چگونه بافت شد؟
0:00
-58:36

اپیزود هفتم: بافت چگونه بافت شد؟

در سال 1969، وقتی 12 سال از زمانیکه وارن بافت اولین فاند خودش رو با حدود 105 هزار دلار که 100 هزار دلارش رو از سه دوست خانوادگیش تامین کرده بود شروع کرده بود میگذشت، و زمانیکه بافت در اوج پولسازی خودش بود، بافت این فاند یا صندوق رو منحل کرد. ولی چرا؟ دوسال قبلش که بافت شروع کرده بود چنین تصمیمی رو به اطلاع سرمایه گذارانش( که اونها رو شرکای خودش میخوند) برسونه سابقه بافت نه تنها عالی بلکه کم نظیر بود: در حالیکه بازدهی شاخص داو-جونز که اون روزها شاخص اصلی بازدهی بازار سهام بود در ده سال گذشته اش معادل 148 درصد یعنی معادل سود مرکب سالانه 9.1 درصد بود در حالیکه سرمایه گذاری با بافت سود 843 درصدی یا معادل سود مرکب 23.8سالانه درصدی داشت. با این سابقه درخشان چرا بافت صندوق رو منحل کرد؟

من مهدی هستم و این هفتمین پادکست من به نام پرسه زنی در بازاره. با من تو این قسمت همراه باشین تا ببینیم بافت چطور بافت شد؟ در بخش دوم سری هم به اخبار میزنیم.

0 Comments
خبرنامه پرسه زنی در بازار
Prowling The Markets newsletter(Audio)
پرسه زنی در بازار جاییه که من درباره مفاهیم مربوط به بازار سرمایه و رویدادهای روز اون حرف میزنم، موضوعاتی که در این زمینه برام جالبه.