خبرنامه پرسه زنی در بازار
Prowling The Markets newsletter(Audio)
اورانیوم! ولی چرا و چطوری؟
0:00
-33:28

Paid episode

The full episode is only available to paid subscribers of خبرنامه پرسه زنی در بازار

اورانیوم! ولی چرا و چطوری؟

ایده شماره ۴ مخصوص مشترکین ویژه
2

میشه درباره اورانیوم یا هر موضوع و محصول و کالایی نظر داشت ولی این نظر تا به صورت معامله در نیاد ارزشی نداره چندان(ویدیوی زیر رو ببینید). به همین دلیله که «نوع» معامله بسیار مهمه برای ابراز نظر در مورد بازار.چنانکه در این پست خواهید دید من نظر مثبتی درباره اورانیوم دارم(پایینتر توضیح میدم «چرا؟») و این نظر رو هم به صورت یک معامله خاص ابراز خواهم کرد احتمالن(«چطوری؟»).

خیلی از کسانی که در توییتر منو دنبال کردن تا اینجا(که خیلی هم زیاد نیستن) منو با معامله اورانیوم میشناسن احتمالن. از حدود سال 2020 و به خصوص بعد از پندمیک توجه من به شدت به اورانیوم جلب شد. حسابی در موردش در توییتر نوشتم. بعد یک پوزیشن‌گیری روی آپشنهای یکی از بزرگترین تولید کنندگان اورانیوم جهان یعنی شرکت Cameco CCJ 0.00%↑ گرفتم

که بعدن تبدیلش کردم به پوزیشن روی آپشنهای بلندمدت(LEAP) روی سهام ای شرکت

و بعدن هم که دوم مارچ 2021 با قسمت 5.30 دلار فروختم: یعنی از تاریخ 0.42 دلار (42 دلار برای هر قرارداد) تا 5.30(530 دلار برای هر قرارداد) بالا رفت. این سود بیش از 1100 درصدی البته به کمک اهرم بسیار بالا انجام شد (آپشنهای خارج از پول یا اصطلاحن OTM) انجام شد و این کاری نیست که به کسی توصیه کنم مگر در اندازه بسیار کوچک. این اصولن روشیه که من برای شرط‌بندیهای speculative ام انجام میدم. به همین دلیل اندازه پوزیشن بسیار مهمه، مثلن در مورد همین آپشن Cameco من فقط یک درصد سرمایه ام رو به این معامله اختصاص داده بودم، پس اگر این شرط بندی من کار نمی‌کرد من حداکثر یک درصد سرمایه ام رو از دست میدادم ولی حالا که شانس آوردم و کار کرد سود خوبی داد.

این بار ولی اوضاع فرق میکنه. من نمیخوام شرط بندی Speculative روی اورانیوم انجام بدم. از نظر من بازار اورانیوم در بلند مدت بسیار جذابه(پایینتر توضیح میدم چرا) بنابراین سراغ آپشنها نخواهم رفت(حداقل فعلن). همینطور از نظر من شرکتی مثل Cameco با اینکه تولیدکننده اورانیومه ولی به دلیل نوع عملیاتش و مکانیزم فروشش در صورت بالارفتن سریع قیمت اورانیوم سودش محدود خواهد بود. در این باره باز هم در توییتر نوشته ام. این سرنخ:

اگر روی تصویر بالا کلیک کنید به اصل رشته توییت میرید که بسیار مفصلتره و خیلی نکات مهم دیگه ای رو هم از اورانیوم گفته ام. بیاید از اینجا شروع کنیم: چرا اورانیوم؟

This post is for paid subscribers

خبرنامه پرسه زنی در بازار
Prowling The Markets newsletter(Audio)
پرسه زنی در بازار جاییه که من درباره مفاهیم مربوط به بازار سرمایه و رویدادهای روز اون حرف میزنم، موضوعاتی که در این زمینه برام جالبه.