خبرنامه پرسه زنی در بازار
Prowling The Markets newsletter(Audio)
زخم خورده، ولی هنوز سر پا!
0:00
-32:48

Paid episode

The full episode is only available to paid subscribers of خبرنامه پرسه زنی در بازار

زخم خورده، ولی هنوز سر پا!

ایده شماره 5، مخصوص مشترکین ویژه
4

سلام!

اگر مشترک ویژه خبرنامه بوده باشید، حتمن اولین ایده مخصوص مشترکین ویژه رو یادتونه. همون شرکت قطعه ساز خودرو که اتفاقن این روزها از دوران تیره و تارش در اومده(تازه فقط کمی) و با این حال سهامش رو به پروازه:

و اگر یادتون باشه برای شرط بندی روی این موقعیت رویکردهای مختلفی رو عنوان کردم، یکیشون خرید سهام بود که تو نمودار بالا عملکردش رو میبینید. یک راه دیگه شرط بندی با استفاده از ابزار آپشنها بود، از جمله آپشنهای ترکیبی. مثلن خرید Call آپشن‌های دور و فروش put آپشنهای نزدیک. برای نمونه من یه پوزیشن خیلی کوچ در حساب شخصیم باز کردم و این کار رو انجام دادم. این عملکرد اون پوزیشنه:

همونطور که میبینید برای این پوزیشن ۱۴۰ دلار هزینه شده و ارزش امروزش در بازار ۱۹۲۶ دلاره، یعنی سودی بیش از ۱۲ برابری که البته خاصیت اهرم شدن آپشنهاست و البته اگر نگاه

0:00
-12:04

کنید من put رو روی ۲٫۵ دلار فروخته بودم یعنی پیه اینو به تنم مالیده بودم که اگر سهام از ۴٫۵ دلاری که شروع کردم بره پایینتر و این آپشن بهم assign بشه مالک ۱۰۰ سهم به ازای هر قرارداد باشم(اینجا ۴ قرارداد بسته شده).

نکته مهم که نباید فراموش کنید اینه که

  • اولن من همیشه اینقدر خوش شانس نیستم و در اون شماره ویژه از ریسکهای احتمالی(که کم هم نبودن) گفتم.

  • دوم اینکه اینجا یک شرط بندی به شدت اهرم شده انجام دادم و ریسک بسیار بالاتر هم رفت و بنابراین همونطور که میبینید من یک پوزیشن بسیار کوچک باز کرده ام، پوزیشنی که آمادگی از دست دادن همه اونو داشتم.

  • و در نهایت اینکه برای انجام هر معامله راههای متعددی وجود داره و لازم نیست همیشه اینقدر اهرم شده وارد شد. نمونه این راهها رو در اون شماره مربوط به ای ایده گفتم.

همونطور که یادتونه، این ایده بر مبنای بهبود شرایط تامین تراشه‌ها برای خودرو سازان بنا شده بود. بهبودی که واقعن داره حاصل میشه و خودرو سازان هم بر اون صحه گذاشته‌ان و پیشبینی فروش خوبی برای سال ۲۰۲۲ دارن. به تبع این خودروسازان، قطعه‌سازانی که برای اونها قطعه تامین میکنن و این چند ماهه مجبور به توقف تولید خودشون شده بودن هم دوباره دارن کم کم سر بر میارن و تولیدشون رو بالاتر میبرن.

ایده ای که در این شماره میخوام مطرح کنم هم تا شبیه ایده قبلیه و در مورد یک قطعه ساز خودروست که عملن یکی از دو بازیگر اصلی‌ایه که بازار این قطعه خاص رو در دست داره. پس اگر ایده قبلی رو از دست دادید، نگران نباشید! این ایده هم مشابه همونه، البته گمان نمیکنم به شدت و سرعت اون بالا بره، هر چی باشه در مورد اون قبلیه خطر ورشکستگی وجود داشت(و هنوز هم کاملن بر طرف نشده)، این یکی ولی برعکس! تازه از ورشکستگی بیرون اومده!

پس اگر هنوز مشترک ویژه خبرنامه نشدید، الان وقتشه . یه خبر بد هم بدم به شمایی که هنوز مشترک نشدید(و خبر خوب برای اونهایی که مشترک شدن): هزینه اشتراک ویژه خبرنامه از ابتدای ماه سپتامبر بالا میره:

۲۰ دلار برای اشتراک ماهیانه و ۱۹۲ دلار برای اشتراک سالیانه.

دلیل این کار: تورم آقا! تورم بیداد میکنه!

ولی جدای از شوخی، چون تعداد مشترکین ویژه با سرعتی بیش از اونچه که من انتظار داشتم بالا رفته و به زودی خدماتی رو فقط برای مشترکین ویژه ارائه بدم که محدودیت تعداد برای اونها مهم هست، بنابراین میخوام کم کم ورود به حلقه مشترکین ویژه رو سخت تر و سخت تر کنم.

بنابراین اگر مشترک نشدید: توصیه میکنم تا قبل از ابتدای ماه سپتامبر مشترک بشید تا قیمتهای پایین فعلی بهره ببرید. و اگر مشترک ماهیانه هستید: توصیه میکنم عضویتتون رو سالیانه کنید تا از تخفیف مناسبی که عضویت سالیانه داره استفاده کنید.

مشترک شوید قبل از اینکه دیر بشه!

و اما ایده این هفته:

This post is for paid subscribers

خبرنامه پرسه زنی در بازار
Prowling The Markets newsletter(Audio)
پرسه زنی در بازار جاییه که من درباره مفاهیم مربوط به بازار سرمایه و رویدادهای روز اون حرف میزنم، موضوعاتی که در این زمینه برام جالبه.